Hvordan jeg klarte å sluttet å krangle med mennesker i hodet og dyrke roen

Hvordan jeg klarte å sluttet å krangle med mennesker i hodet og dyrke roen.- Skrevet av Veronica

"Tankene gir følelser. Hvis du ikke liker det du føler, kan du gå tilbake og undersøke hva du tenker. Smerte er uunngåelig, men du vil lide mye mindre hvis du kobler deg fra tankene dine. " De varme dråpene fra dusjen hopper på huden min. Jeg kan glede meg over varmen. Jeg kan bli begeistret av rensekraften til det dyrebare vannet. I stedet så blir jeg fascinert av et argument med en person som jeg hadde forige dagen.. Jeg er animert og spent. Gesticulerer vilt og rynker pannen.

I dusjen.

Det er ingen andre der. Jeg roper ikke eller snakker høyt. Alt dette skjer i tankene mine. Om og om igjen, går jeg gjennom posisjonen min. Tenker meg motstanderens mot argumenter og tenker frem et nytt forsvar. Hver gang jeg finpusser argumentet mitt, føler jeg meg mer sikker på at dette er en vinner. Til slutt innser jeg at jeg har vært i dusjen altfor lenge. Så jeg går ut og starter dagen, og legger knapt merke til hva som nettopp hadde skjedd. Jeg kjører til butikkene. Jeg kan synge med på favorittlåtene mine eller oppdage en ny idé via en podcast. I stedet krangler jeg i hodet mitt igjen.
Ja, jeg tar hensyn til veien. Kjører trygt. Men i bakhodet mitt snur hjulene i konstant mental krigføring. Jeg koser meg I sengen min, og ligger ved siden av min elskede datter. Jeg kan nyte hennes betryggende nærvær. Jeg kan rolig sovne. I stedet motstår jeg sovnen ved å øve konflikt mentalt. Mister minutter, timer kanskje? Tiden glir unna i en tåke av fiendtlighet. I disse stille øyeblikkene jeg kunne glede meg over så mye mer, er jeg fylt med stress og spenning. Hvem kjemper jeg mot? Det spiller ingen rolle. Det kan være hvem som helst.

Disse argumentene kan være med familiemedlemmer, venner eller til og med fremmede på internett. Hvis noen, et eller annet sted har sagt noe jeg er uenig i, er det mentale argumentet slått på! Det tok meg år å innse hvor mye av min mentale energi jeg kastet bort på denne måten. Og når du først har sett det, kan du ikke la være å se det. Da jeg først innså at disse underbevisste argumentene forekom, begynte jeg å se hvor hyppige de var. Uendelige muligheter for ro og klarhet ble stjålet ved å krangle med mennesker i hodet mitt. Hvorfor jeg mentalt vill krangle med mennesker

I mine roligere øyeblikk - dusjing eller drift i søvnen - ble mine underbevisste tanker bevisste. Følelsen av at nervesystemet mitt var i høy beredskap var ikke en ny følelse for meg. Men å innse hvor mye stress jeg skapte i kroppen og sinnet mitt i disse argumentative øyeblikkene, var veldig konfronterende. Det krevde så mye innsats for meg å være en rolig person, og jeg hadde trent i årevis. Jeg trodde jeg gjorde fremskritt. Jeg trodde jeg var roligere enn jeg noen gang hadde vært. Men å være vitne til denne indre psykiske konflikten var nedslående. Tankene mine var en glede av ondskap. I sin bok, forteller nevrovitenskapsmannen Lisa Feldman Barrett en ny teori om hvordan følelser fungerer.

Følelser er ikke en reaksjon på en stimulans. Følelser er historier som vi konstruerer fra den interne og eksterne sensoriske informasjonen som presenteres for hjernen vår fra øyeblikk til øyeblikk. Som Lisa sier: "En følelse er hjernens opprettelse av hva dine kroppslige fornemmelser betyr, i forhold til det som skjer rundt deg i verden." Jeg konstruerte argumenter for å håndtere stress jeg følte med jevne mellomrom. Og det stresset? Det var fra komplekse traumer. Hvordan traumene mine steg til psykiske argumenter I hodet.

Det er vanlig å tenke på traumer som store ting. Krig, vold, overgrep eller omsorgssvikt. Men traumer handler ikke om selve hendelsen: det handler om hvordan kroppen din behandlet den. Traumer er en grunnleggende trusselfølelse. En opplevd mangel på sikkerhet. Det er alt som overvelder din evne til å takle. Og det er mye som kan overvelde et barn eller en voksen. Og i møte med overveldelse, uten konsekvent beroligelse fra en rolig omsorgsperson, vil et barn vokse opp med en modell av verden som er usikker og inkonsekvent. Å vokse opp som en svært sensitiv person i en ufølsom verden, kombinert med traumer mellom generasjoner, førte til mye overveldelse, angst og depresjon for meg. Og som en traumatisert svært sensitiv person manglet jeg sikkerhet. Så jeg trodde at mine mentale argumenter var en måte for meg å føle meg trygg med andre mennesker. Hvis jeg kunne få folk til å være enige med meg, og tenke som jeg gjorde, så visste jeg at de ikke ville være en trussel. Vi ville alle komme overens fordi vi alle var enige. Men jeg misforsto hensikten med disse argumentene. Jeg trodde jeg trente på konflikter for å skape trygghet. I virkeligheten kombinerte jeg eksisterende stress med behovet for å argumentere. Kroppen min følte stress fra uløste traumer, og hjernen min konstruerte historier fra lignende tider jeg følte stress,under argumentene. Jeg var ikke stresset fordi jeg kranglet, jeg kranglet fordi jeg var stresset.

Hvordan jeg sluttet å krangle med mennesker i hodet mitt.
Du har sikkert hørt begrepet "sikkerhet først". Jeg kunne ikke komme til et sted med mental ro uten først å utvikle en følelse av sikkerhet i sinnet og kroppen. Her er noen få veldig spesifikke verktøy som hjalp meg med å finne den trygge følelsen.

I. Det som også veldig mange glemmer I denne selvhjelpsverden er kostholdet, ved å tilføre riktig mat så hjelper det kroppen og sinne mye lettere å slippe kaos og traumene som har ligget der lenge. Ved å starte der gikk det mye lettere for meg å gjøre det som måtte til for å få en forandring.

2. Dyrker ro. Sinn-kropp-forbindelsen er godt etablert. Så for å få rolige tanker innså jeg at jeg også trengte en rolig kropp. I meditasjon ville jeg trene på å legemliggjøre ro så mye som mulig. Hvor mye dypere kunne jeg få roen min? Hvor mye mer kan jeg synke ned i sengen eller I stolen? Hvor mye mer kan jeg slippe?

3. Selvregulering. Et godt regulert nervesystem kan lett skifte fra stress til ro. Og å aktivere ro er en lært ferdighet, kalt selvregulering. Å lære å selvregulere som voksen var en vanskelig praksis. Først måtte jeg ta hensyn til når dysregulering eller stress oppstod. For meg er tegn på at jeg blir dysregulert så biter jeg neglene eller har konstant bevegelse som å leke med håret eller dingle med beina. Å lære å kjenne igjen mitt økende stress og puste dypt eller øve på å være tilstede hjalp meg med å legemliggjøre ro utenfor meditasjonsøvelsen min.

4. Rolige relasjoner. Vi mennesker trenger hverandre. Og jeg tror dette blir oversett mye i en. Selvregulering er en viktig ferdighet. Og det er mange måter du kan lære å berolige deg selv på. Men vi trenger også rolige forhold. Rolige familier. Rolige lokalsamfunn. Faktisk kan regulering skje gjennom relasjoner. Dette kalles samregulering. Ideelt sett begynner den i barndommen konsekvent å bli beroliget av omsorgspersonene våre. Men samregulering fortsetter også i voksen alder. Og det skjer gjennom sikre tilknytninger med våre venner og intime partnere. Samregulering kan til og med eksistere i et forhold til en pålitelig terapeut. Å ha noen nære mennesker som jeg kunne samregulere med var avgjørende for å hjelpe meg med å føle meg trygg og rolig.

5. Slippe taket. Den siste brikken i puslespillet var å innse at jeg ikke trengte folk til å være enige med meg for å føle meg trygg. Jeg kan ha sterke verdier og være uenig med mennesker og fortsatt være ok. Å gi slipp på behovet for å ha rett ... om behovet for å endre andres mening ... om behovet for å skape sikkerhet gjennom validering ... var befriende. Jeg er ikke lenger så trigget av meningsforskjeller. Jeg har frigjort så mye mental energi. Min kreative produksjon har skutt i været. Og jeg føler en jevnlig følelse av rolig klarhet.

Å bli en rolig person er ikke lett. Vi er omgitt av kaos og lidelser rundt oss. Men ved riktig tilskudd av ren mat og å lære å føle meg trygg i kroppen min, å gi slipp på psykiske konflikter og legemliggjøre ro, så har det forandret livet for meg. Jeg håper at ved å dele historien min, kan du også finne en større følelse av ro i livet ditt. Så er du nysgjerrig på hva du kan gjøre for å få en forandring så ta kontakt med meg på 21000842 for bestilling av samtale bli også venn med meg på facebook

Legg igjen en kommentar